אפקטיביות תאום פגישות עסקיות ע"י טלמיטינג – למול ערוצי שיווק אחרות
מחקר שנערך בקרב 500 מנהלים של חברות B2B ("שיווק מעסק לעסק") בארה"ב* מוכיח שטלמיטינג, כלומר: תיאום פגישות ושיווק טלפוני יזום של שירותי או מוצרי העסק למול מקבלי החלטות בקרב חברות וארגונים, הנו כלי רב עוצמה ליצירת "לידים חמים" של לקוחות מתעניינים בשירותי העסק.
במחקר נשאלו המנהלים באלו כלי שיווק הם נעזרים, והם נדרשו לדרג את האפקטיביות של כל כלי שיווקי. התוצאות הוכיחו שלהבדיל מעולם ה- B2C (כלומר: השיווק ללקוחות פרטיים), בעולם ה-B2Bהשיווק ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ואף לינקדאין אינו אפקטיבי, ונמצא במקומות הנמוכים ביותר במדרג האפקטיביות לעסקים אלו.
ערוצים שיווקיים אחרים, כגון פרסום ברדיו וטלוויזיה, פרסום בגוגל, פרסום בעיתונות ובבלוגים סיפקו רק תוצאות בינוניות מבחינת האפקטיביות לגיוס לקוחות חדשים ללקוחות בעולם ה- B2B.
קביעת פגישות עבודה ישירות מול קהל המטרה- השיטה המנצחת
לעומת זאת, שיווק ע"י שימוש בטלמיטינג נמצא כאחד הכלים האפקטיביים ביותר להשגת לקוחות חדשים. לצידו בראש המדרג נמצאים רק ערוצי השיווק: "קשרים אישיים", וכן השתתפות בכנסים, ימי עיון ותערוכות מקצועיות.
המחקר הזה מעניין במיוחד כי הוא מוכיח שלמרות התפתחות השיווק ברשתות חברתיות, עדיין אין מנוס בתחום העסקי בפנייה יזומה ללקוחות מוסדיים ועסקיים על-מנת ליצור את הקשר האישי, הישיר והבלתי אמצעי עם מקבלי ההחלטות בקרב הלקוחות הפוטנציאליים, כשלב ראשון בדרך לביצוע העסקה עמם.
תיאום פגישות עבודה עם מקבלי החלטות בקרב לקוחות עסקיים או ארגוניים, לאחר שהם הבינו מהו המוצר או השירות של העסק הספציפי, גילו בו צורך ועניין בו ופינו שעה מזמנם להיפגש עם נציג החברה הנו, כאמור על-פי מחקר זה, כלי אפקטיבי ביותר ליצירת לקוחות חדשים עבור חברות ועסקים המשווקים "מעסק-לעסק".
מוקד תיאום פגישות – ככלי להגדלת מאגר לקוחות
ברוב החברות והעסקים אין פונקציה מקצועית "פנימית" לביצוע הטלמיטינג – תאום פגישות העבודה. איש או אשת טלמיטינג מקצועי הנו "מצרך נדיר" ביותר, מכיוון שעבודה זו דורשת מצד אחד מקצועיות רבה מאד, חוש סדר, יכולת וורבלית מעולה, התמדה ונחישות ומצד שני "אופי" מיוחד של "עמידות נפשית" (Psychological resilience) ייחודית ולכן כה מעטים בלבד מתאימים ו"שורדים" בתחום הטלמיטינג לאורך זמן רב ובהצלחה.
חברה לתיאום פגישות שזו מומחיותה ומקצועיותה מהווה פתרון לאותם עסקים קטנים ובינוניים שרוצים להיעזר בכלי האפקטיבי של הטלמיטינג, אך אין להם לא את הידע, המקצועיות, את כוח האדם המתאים (וכן את ה"דאטה בייס" המתאים) לביצוע יעיל ומתמשך של שיווק ביצועי, יעיל ומתמשך של טלמיטינג.
*מחקר שפורסם באתר MarketingProfs